ISP Sport & Marketing klara för Bravida Arena

BK Häcken har skrivit ett avtal med ISP Sport & Marketing rörande arenareklamen på nya Bravida Arena. ISP tar över skylträttigheterna från och med den första matchen som spelas i juli 2015 och kommer i och med det att vara delaktiga i arbetet med att ytterligare utveckla de affärsmässiga bitarna kring BK Häcken. 

ISP Sport & Marketing fortsätter sin etablering i Sverige inom arenareklam och varumärkesexponering på de stora arenorna. I dagarna tecknades ett exklusivt avtal mellan ISP och BK Häcken. Avtalet gäller rättigheterna till arenareklam på Bravida Arena.

Att fortsätta att utveckla arbetet med näringslivet är en viktig del för BK Häcken och för all elitidrott och BK Häcken ser helt klart fördelar med att ha ISP som exklusiv partner kring arenareklamen.
– BK Häcken bygger för framtiden på alla plan. I vår marknad-och försäljningsstrategi är det viktigt att vår arena är tydlig när det gäller budskapen från våra samarbetspartners. Vi vill skapa en trygg och effektiv miljö för att exponera varumärken på nya arenan. För att utveckla våra affärer har vi därför tecknat ett nytt treårsavtal med ISP Sport & Marketing och det är vi mycket glada för, säger BK Häckens försäljningschef Thomas Anderson.

Även från ISP:s sida ser man positivt på samarbetet.
– Vi är mycket glada över att få jobba med BK Häcken och deras produkter på Bravida Arena. Dessutom är det spännande att vara med från start med den nya arenan när den blir klar, säger ISP:s VD Andreas Ottermark.