BK Häcken blir grönare med Grönsakshuset

Vi är stolta att presentera vårt senaste tillskott i Häckenfamiljen. Bollklubben och Grönsakshuset har startat ett treårigt samarbetet från och med denna säsong.
– Det är en mycket inspirerande känsla, säger Håkan Larsson på Grönsakshuset.

Grönsakshuset startade sin verksamhet för 30 år sedan och levererar frukt och grönsaker till kunder i hela Sverige. Företaget gillar starkt det som BK Häcken står för, vilket ligger till grund för initiativet till samarbetet.
– Vi ser ett stort engagemang i klubben, även med partners och de starka värderingarna om mångfald. När vi inleder samarbeten vill vi känna att båda parter ska kunna utvecklas och med BK Häcken känns det väldigt rätt, säger Grönsakshusets VG Håkan Larsson.

Grönsakshuset går in som Officiell Branschpartner hos Bollklubben. Avtalet sträcker sig över tre år och i samarbetet ingår exponering på herreseniorernas matchställ. Grönsakshuset kommer att bistå med frukt till matcherna och på så sätt bidra till att skapa ett grönare och fräschare Bravida Arena.
– Vi tror att som Sveriges ledande frukt- och  grönsaksleverantör ska vi kunna förmedla vårt budskap att äta mer frukt och grönt under säsongen, säger Håkan.

Även BK Häcken är nöjda med samarbetet.
– Det känns jätteroligt att vi får till ett samarbete med Grönsakshuset. Extra glada är vi att de ser långsiktigt på satsningen och att de redan hittat nya samarbetspartners i vårt nätverk. Tillsammans ska vi stärka varandras varumärken och sikta mot nya framgångar, säger Thomas Anderson, försäljningschef på BK Häcken.

Huvudpartner

Officiella branschpartners