Dubbla segrar för BK Häcken på Gyllene Hjulet-galan

BK Häcken plockar hem segrar även utanför planen. I kväll blev det dubbla triumfer när den prestigefyllda Gyllene Hjulet-galan avgjordes och Sveriges bästa inom sponsor- och eventbranschen utsågs. 

Sedan 1997 har branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangerats och utsett vinnare inom olika kategorier inom event och sponsring. I år var för första gången BK Häcken nominerad – två gånger om dessutom.

Och det blev seger i båda klasserna!

Först fick BK Häcken i samarbete med Rättighetsbyrån priset som Årets lokala rättighetsinnehavare och strax efteråt för Årets digitala, tack vare satsningen på Gothia eCup tillsammans med UMG och Coca-Cola Sverige.

– Det är oerhört tufft att bara vara nominerad och då vinner vi två av två klasser. Vi är oerhört stolta över det här och det är hela klubben som ska ta åt sig äran för ett fantastiskt arbete, säger Thomas Anderson, försäljningschef på BK Häcken.

MOTIVERINGEN TILL ÅRETS LOKALA RÄTTIGHETSINNEHAVARE
BK Häcken har på ett strukturerat sätt utvecklat sitt sponsorerbjudande utifrån företagens behov. Hos BK Häcken ligger inte fokus på exponering och kommunikation – BK Häckens sponsorer söker kontakter med andra företag. Inte mindre än 6 nätverksformat har därför utvecklats vilket årligen genererar nya kontakter och 300 miljoner SEK i nya affärer mellan sponsorföretagen. Sponsorerna har med åren blivit mer och mer nöjda och sponsorintäkterna har ökat med 400 procent under de senaste 10 åren.

MOTIVERINGEN TILL ÅRETS DIGITALA
Gothia eCup skall förena fotbollsintresserade ungdomar världen över genom att utveckla världens största breddturnering i spelet FIFA. Syftet med projektet var att skapa en digital mötesplats som gör att ännu fler kan bli en del av gemenskapen i världens största fotbollsturnering för ungdomar. Med en ny digital plattform där man kan nå ut till ungdomar som kanske inte har möjlighet att delta i Gothia Cup men fortfarande med fotbollen som den gemensamma nämnaren.

Huvudpartner

Officiella branschpartners