Escape Travel tar steget till att bli Officiell Partner till BK Häcken. Tillsammans med Escape Travel fortsätter Bollklubben sitt arbete mot att uppfylla det globala målet gällande jämställdhet.
– Vi ser fram emot att stärka vårt partnerskap med klubben och tillsammans skapa en framtid där alla har samma möjlighet att blomstra och lyckas. Man ska få leva sin dröm, oavsett kön, säger Magnus Karlsson, vd för Escape Travel.
Förra säsongen var Escape Travel affärspartner till BK Häcken. Nu de ett kliv upp och blir Officiell Partner till föreningen.
– Escape Travel har genom åren haft en professionell hantering av klubbens partnerresor samt resor runt om i Europa kopplade till våra elitlags matcher och träningsläger. Deras dedikation och höga standard när det kommer till att lösa resor på ett effektivt och smidigt sätt är något vi värdesätter högt. Därför är det extra roligt att Escape Travel nu tar steget upp till att bli Officiell Partner. Vi ser fram emot att tillsammans driva vårt gemensamma hållbarhetssamarbete med utgångspunkt från Agenda 2030 och med fokus på delmålet jämställdhet, säger BK Häckens försäljningschef Thomas Anderson.
Escape Travels ståndpunkt är att det ska vara en självklarhet att pojkar och flickor ska få samma förutsättningar att utöva sin idrott.
– BK Häcken visar tydligt ett engagemang för att ge alla samma möjligheter. Vi vill att alla ska få sikta mot sin dröm och då är det viktigt att synliggöra framgångsrika kvinnliga idrottsutövare och tränare inom fotbollen. Genom att lyfta fram deras berättelser och prestationer inspirerar vi unga tjejer att tro på sina drömmar och sträva efter framgång inom sporten. För Escape Travel är det viktigt med de klara hälsomålen i BK Häckens hållbarhetsprofil. Att motionera, vara aktiv och äta riktigt och närproducerat ger grunden för ett gott liv, säger vd:n Magnus Karlsson.
Escape Travel gläds över det faktum att BK Häcken tillsammans med sina partners möjliggör för ungdomar att få spela fotboll i världens största ungdomsturnering Gothia Cup.
– BK Häckens engagemang och unika produkt ger många ungdomar möjligheten att resa till Göteborg och uppleva världens största integrationsprojekt tillsammans med representanter från ett 70-tal olika länder. Det är stort, säger Magnus Karlsson.