Jovi blir ny officiell partner till BK Häcken och tar en aktiv roll i Boozt-projektet. Minskad ojämlikhet är en fokusfråga för företaget och partnerskapet handlar om att inspirera.
– Som ungdom ska du få leva din dröm, oavsett exempelvis kön eller etnicitet, säger Ahmed Hersi, VD för Jovi.
Jovi’s ståndpunkt är att det ska vara en självklarhet för pojkar och flickor att ha en dröm och leva den fullt ut, oavsett kön, vilken del av stan du kommer från eller vilken bakgrund du har. Genom att engagera sig i Boozt-projekt inspirerar och synliggör Jovi för ungdomar att alla har samma möjligheter till att lyckas nå sina drömmar.
– BK Häcken visar tydligt att man jobbar med viktiga globala mål förutom det vi på Jovi stöttar - minskad ojämlikhet. Eftersom vi på Jovi har konsulter och medarbetare med både blandad härkomst och olika kön, är det extra viktigt att alla verkligen får samma förutsättningar till att lyckas med sina drömmar. Samtidigt som vi uppmanar ungdomar till att välja en aktiv & hälsosam livsstil som ger grunden till ett gott liv, fortsätter Ahmed Hersi, VD för Jovi.
Boozt-projektet handlar om att flick- och pojklag blir inbjudna till Gothia Park Academy, får se faciliteterna för våra elitlag, träffa sina idoler, se dem spela fotboll på nära håll och höra inspirerande berättelser om att alla verkligen kan lyckas bara man vågar tro på sin förmåga.
– Vi ser väldigt mycket fram emot att Jobba med Jovi och leda utvecklingen ihop. De blir en viktig samhällspartner i Vägen Framåt och det nämnda Boozt-projektet med fokus på ungdomar och utveckling, säger Thomas Anderson, försäljningschef på BK Häcken.